قالبسازی پارسیان CNC

تولید کننده قالب ظروف یکبار مصرف PP

در طراحی و ساخت قالب pp، صفحه هایی تحت عنوان صفحه های کفشک بر روی صفحه ی اصلی قالب پرس می شود. همچنین تیغ های نری و مادگی که هر دو روی صفحات تویی نری و مادگی منتاژ می شوند. همچنین در ساخت قالب پ.پ از یک قطعه ای تحت عنوان صفحه پران که وظیفه جدا کردن ورق پی اس از روی تیغ ها را دارد، استفاده می شود.

همینطور تویی قطعه ی آلومینیومی می باشد که با توجه به نوع ظرف طراحی و تولید میشود و دلایل استفاده از آلومینیوم در طراحی و تولید این قطعه، صافی سطح مناسب که در نتیجه مطلوب بودن کیفیت ظرف را به ارمغان میاورد و همینطور به دلیل انتقال حرارت، مناسب میباشد.در طراحی و ساخت قالب ظروف یکبارمصرف پ.پ، برای بهتر فرم گرفتن ظروف در قالب های PP انتهای تویی ها را حفره های ریزی به قطر پنج دهم تشکیل می دهد.

در ساخت قالب pp، تیغ های برش وظیفه برش ظرف بعد از فرم گرفتن توسط تویی را دارد. این تیغ ها در دو نوع نری و مادگی در هر دو مدل قالب PP و قالب PS می باشند. جنس تیغ های برش نیز فولاد آلیاژی SPK (اس پی کی) می باشد و همچنین صفحات قالب PP از آهن معمولی با گرید ST37 ساخته می شوند.

تولید قالب ظروف یکبار مصرف pp

در ساخت قالب یکبارمصرف PP ، پلی آمید ها قطعاتی هستند که به منظور فرم دهی بهتر ورق های اِلاستیکی به داخل تویی استفاده میشوند.ابعاد این قطعات نسبت به فرم تویی اندازه گیری میشود که معمولا در دو مدل قالب های PP و قالب های PS از فرم تویی مقداری کوچک تر تولید باشد.

کفی های تویی ها، از دیگر قطعه هایی که در ساخت قالب PP میتوان به آن اشاره کرد است که از جنس آلومینیوم میباشد که در ساخت قالب یکبارمصرف استفاده میشود.وظیفه این قطعات هدایت ظرف تولید شده به بیرون از محوطه ی دهانه قالب میباشد.به طوریکه این قطعات در کف ظرف با تلورانس مشخص و ثابت و حرکت عمودی رفت و برگشتی عمل میکند.

در ساخت قالب پ پ ، هندسه تیغ ها با توجه به فرم تویی ها مشخص میشود.محل قرار گیری تویی ها به نسبت هندسه ی تیغ طراحی و تولید میشود که بین آنها لقه ی مشخصی وجود دارد.تویی در تیغ نری تعبیه میشود که بعد از فرم گرفتن توسط ضرب پرس ظرف فرم گرفته برش داده میشود.

بعد از انجام کارهای فوق در ساخت قالب PP ، تیغ های نری و مادگی پس از ماشین کاری در عملیات سخت کاری قرار میگیرند که درجه سختی آنها بین 57 تا 60 راک وِل میباشد.این عمل برای جلوگیری از دِ فرمه شدن تیغ ها میباشد.

چقدر این نوشته برایتان مفید بود؟ page