قالبسازی پارسیان CNC

ساخت قالب ترموفرمینگ یکی از کارهایی است که توسط مجموعه پارسیان ارائه میشود. ترموفرمینگ در واقع یک فرآیندی است که در آهن ورق های پلاستیکی تحت حرار قرار میگیرند. میزان این حرارت به قدری است که ورق شکل میگیرند. این ورق های انعطاف پذیر توسط قالب های مختلف به شکل های بشقاب، ظروف بسته بندی، لیوان و … در می آیند. در ترموفرمینگ صفحات باریک ترمو پلاستیک از طریق یک وکیوم به قالب یکبار مصرف پرس می شوند. قالب ترموفرمینگ در انواع مختلفی تولید میشوند. برای مثال از این قالب ها برای تولید انواع سطل، کارد . چنگال و … در ابعاد مختلف تولید میشود.
امروزه مصرف ظروف یکبار مصرف در سطح جهان به قدری زیاد است که تولید این محصولات همیشه در حال رشد می باشد. از بسته بندی مواد غذایی گرفته تا لوازم صنعتی، همه و همه از ظروف یکبار مصرف برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار استفاده میکنند.

ساخت قالب ترموفرمینگ

در پروسه ساخت قالب ترموفرمینگ صفحه های کفشک معمولا بر روی صفحه اصلی پرس می شود. همینطور تیغ های نری و مادگی هر دو روی صفحات تویی نری و مادگی قالب وصل می شوند. همچنین در پروسه ساخت قالب ترموفرمینگ از صفحه پران که وظیفه جدا کردن ورق ترموفرمینگ از روی تیغ ها را دارد، استفاده میشود. تیغ های برش، تیغ هایی هستند که وظیفه برش ظرف یکبارمصرف بعد از فرم گرفتن را بر عهده دارند. جنس این تیغ های برش از فولاد آلیاژی SPK می باشد و همینطور صفحات قالب ترموفرمینگ معمولا از آهن معمولی با گرید st37 ساخته میشوند.
همینطور لازم به ذکر است جنس تویی ها از آلومینیوم می باشد که با توجه به نوع ظرف طراحی و تولید میشود. لازم به ذکر است دلیل استفاده از آلومینیوم در ساخت قالب ترموفرمینگ، صافی و سطح مناسب آن است که در نتیجه مطلوب بودن کیفیت ظرف را به ارمغان میاورد. همینطور دارای انتقال حرارت مناسب می باشد.
پلی آمید ها قطعاتی هستند که به منظرو فرم دهی بهتر ورق های الاستیکی در ساخت قالب ترموفرمینگ، به داخل تویی استفاده میشوند. ابعاد این قطعات نیز به نسبت به فرم تویی اندازه گیری میشود.
تویی هایی آمینیومی یک کفی نیز دارند که یکی دیگر از قطعات ساخت قالب ترموفرمینگ می باشد.وظیفه این قطعه هدایت ظرف تولید شده به بیرون از قالب را دارد.

پارسیان سی ان سی برای تولید قالب ظروف یکبار مصرف از بروزترین تکنولوژی استفاده میکند.

چقدر این نوشته برایتان مفید بود؟ page